رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طرح تشدید نظارتی شب یلدا در مشهد آغاز شد | گران‌فروشی در صدر تخلفات واحد‌های صنفی در ۸ ماه امسال

  • کد خبر: ۹۱۹۰۱
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
طرح تشدید نظارتی شب یلدا در مشهد آغاز شد | گران‌فروشی در صدر تخلفات واحد‌های صنفی در ۸ ماه امسال
مدیر نظارت بر اصناف مشهد از آغاز طرح تشدید نظارتی ویژه شب یلدا از امروز ۲۲ آذر تا ۲ دی در مشهد خبر داد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری دراین‌باره اظهار کرد: در آستانه شب یلدا بازار میوه، آجیل و شیرینی، گل و حتی رستوران‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار است و نظارت بیشتری را می‌طلبد. در بحث میوه از مبدأ که میادین بار است، نظارت را آغاز کردیم و این طرح تا عرضه و نظارت بر اصناف ادامه دارد.

عرضه آجیل با قیمت مناسب در مناطق کم‌برخوردار

وی گفت: با تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک داریم که از دیروز در شهر شروع شده است. قرار شده است اتحادیه آجیل و خشکبار، چند واحد صنفی منتخب را برای عرضه آجیل باکیفیت و با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان معرفی کند که با بنر‌های یکدست شناخته می‌شوند و بیشتر در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار فعال‌اند.
دلداری با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در عرضه نداریم و کالا به اندازه کافی موجود است و نگرانی‌مان فقط از گرانی است، تصریح کرد: با تخلف گران‌فروشی به‌شکل جدی برخورد می‌کنیم. در زمینه محصولات کشاورزی، نظارت قبل از عرضه به سازمان جهاد سپرده شده و نظارت بر عرضه هم به بخش ما مربوط است.

تنظیم ۸۷۲۷ فقره فرم گزارش تخلف در ۸ ماه اول سال

وی درباره آمار نظارت‌ها در ۸ ماه ابتدای سال اظهار کرد: در ۸ ماه اول امسال ۱۲۶ هزار و ۳۴۰ بازرسی از واحد‌های صنفی شهر انجام دادیم که منجر به تنظیم ۸۷۲۷ فقره فرم گزارش تخلف به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال شد که گزارش‌ها را به تعزیرات حکومتی فرستادیم.

گران‌فروشی در صدر تخلفات

مدیر نظارت بر اصناف مشهد گفت: بیشترین تخلفات در گران‌فروشی با ۳۹۵۰ مورد، درج‌نکردن قیمت و نصب‌نکردن نرخ‌نامه با ۲۴۸۰ مورد، تخلف کم‌فروشی با ۷۱۶ مورد و تقلب با ۶۱۴ مورد گزارش شده است.
امیر دلداری یادآور شد: در ۸ ماه اول سال ۱۶۰۰ بازرسی از نانوایی‌های شهر انجام دادیم که ۱۷۳۰ فقره فرم تخلف به ارزش ۳۲ میلیارد برای نانوایی‌ها بوده است. گران‌فروشی در رأس تخلفات در نانوایی‌ها با ۹۸۰ مورد، کم‌فروشی با ۵۴۴ مورد و عرضه خارج از شبکه هم با ۱۲۶ مورد بوده است.
به‌گفته این مقام مسئول، در بازار مرغ هم حدود ۵۶۰۰ مورد بازرسی انجام دادیم که ۵۵۰ فقره فرم تخلف به ارزش ۲۱ میلیارد ریال صادر کردیم. گران‌فروشی با ۳۸۴ مورد در رأس بوده است، تقلب با ۱۱ مورد، عرضه خارج از شبکه هم ۳۰ مورد بوده است.
وی با تأکید بر اینکه برای تأمین کالا مشکلی نداریم، یادآور شد: در صورت نیاز، کالای تنظیم بازار برای متعادل‌سازی بازار عرضه می‌شود. همچنان تمهیدات و نظارت‌های کرونایی را در بازار داریم و تمرکزمان را روی واکسیناسیون عوامل واحد‌های صنفی گذاشته‌ایم که حتما باید ۲ دز را دریافت کرده باشند، در غیر این صورت برایشان پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می‌شود.
به‌گفته دلداری، پیش‌بینی می‌شود امسال زائران مشهد در نوروز ۱۴۰۱ بیشتر از سال‌های قبل باشند. در نتیجه وظیفه داریم هم در تأمین کالا و هم در نظارت، پیش‌بینی‌های لازم را برای سال جدید در استان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه تلاش شده است روزانه ۴۰ گروه بازرسی با همکاری اتحادیه صنفی در شهر داشته باشیم، گفت: پوشاک هم زیر نظارت ما قرار گرفته است و در طرح عفاف و حجاب، با فروش لباس‌های نامتعارف برخورد می‌کنیم. ما بعد از شهر تهران در زمینه آماری و تخلف‌یابی، استان دوم هستیم؛ باتوجه‌به اینکه تهران که اولین کلان‌شهر ایران است، ۳۰۰ بازرس دارد و ما حدود ۴۰ بازرس نظارتی داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->